Thursday, 25 December 2014

Pray For Pantai Timur!

SubhanaAllah Alhamdulillah Allahuakbar
Allahumma Solli Ala Saiyidina Muhammad Wa Ala Aali Saiyidina Muhammad
Assalammualaikum Warrahmatullah Hiwabarakatuh.

Cuba jauhkan diri daripada merungut. Merungut sebab hujan yang
 tak henti-henti. Mereka di Pantai Timur kini jauh lebih teruk
ditimpa dugaan. Aku cakap untuk aku juga. 


Ingatlah, hujan yang turun adalah rahmat daripada ALLAH SWT.
Dulu, bila mana cuaca panas, kita nak hujan.
 Kini bila yang sebaliknya berlaku, kita mula mengeluh.
Sungguh, kami sentiasa tidak bersyukur atas segala yang kau berikan!
Ampuni kami ya ALLAH...


"Wahai bumi telanlah airmu,
Dan wahai langit berhentilah dari curahan hujanmu".
-Surah Hud 44-

 


"Ya ALLAH..
Redhakanlah bencana yg kami alami..
Lindungilah kami semua..
Elakkanlah dari brlaku bencana2 yg lebih besar dari biasa..
Kasihanilah kami semua ya ALLAH..
Sesungguhnya Kau lah penentu segalanya..
Bantulah kami, mgsa2 bencana alam..Kami bermohon kpdMu..
Kau lah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..
Makbulkanlah doa kami ya ALLAH..
Aamiin ya rabbal alamin.."


[Sharelah doa2 ni kpd rkan2 yg lain..
Spya rmai yg mengaminkn doa ni..semoga d permakbulkn...
InshaaALLAH...]







Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Husnudzonlah kepadaNya.

7 comments:

  1. Hai Nur. Tadi Qya baru balik daripada jalan2 kat pantai timur juga. Kat Pahang. Ya Allah, memang seram je tengok air laut dengan ombak kuat dah sampai hampir sangat dengan bilik resort. Alhamdulillah tak ade apa2. Gelisah betul. Terus family I balik cepat2. InsyaAllah sama2 kita doakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALLAH... Seram pula dngr. Don't stop pray for them :) Alhamdulillah Qya n fmily slamat :)

      Delete
  2. Replies
    1. Syukran kak :D Salam ukhwah fillah :)

      Delete
  3. tiap sesuatu yg berlaku ada hikmahnya. Moga Allah kurniakan keselamatan buat mangsa2 banjir dan moga air banjir cepat2 surut. Amin!

    ReplyDelete

Assalammualaikum Warrahmatullah Hiwabarakatuh and hye.
Komen apa yang terlintas di fikiran anda.
SILA TINGGALKAN LINK BLOG ANDA DI CBOX.
Kalau kat sini, tak perasan sangat . Aseef jiddan :)