Friday 28 September 2018

Alhamdulillah! I did it!!!!!

Allahumma Solli Ala Saiyidina Muhammad Wa Ala Aali Saiyidina Muhammad.
SubhanaAllah Alhamdulillah Allahuakbar.
Assalammualaikum Warrahmatullah Hiwabaraktuh.

Hye gais! Yo,wassup! Ok, entry ni lebih kepada kesinambungan post AGAIN ni.
Well, aku sampai nangis-nangis kot fikir samada nak jawab online test spa or
pergi selection untuk komander kesatria. Fyi, selection ni untuk student part 1 n
part 2 je tau. So, ni memang last chance aku lah. Then, aku decide pergi
selection tu. Online test spa? Aku minta tolong best friend aku jawabkan,
which is dia memang tak arif pun pasal spa ni. Aku tak tahu nak minta tolong
siapa lagi sebab kawan aku yang pernah jawab spa ni pun busy. Rupanya
classmates aku pun ada yang dapat juga online test spa ni. Dorang ada yang
suruh kakak dorang yang spa juga tolong jawabkan. Aku cari je info, bagi
kat kawan aku. Dah usaha, so aku tawakal je lepas ni.

Back to the selection untuk komander, aku pergi petang tu. Dengan mai which is
kitaorang berdua je budak part 2. Aku tak tahu ada latihan apa untuk hari tu
sebab aku tak pergi first meeting haritu. Then, ada junior usrah aku ni cakap
ada ujian kecergasan. Kena lari 2 round kat uitm ni. Ok then. Jujur lah aku
rasa semangat gila. Nak lepas gian hahahah. Then masuk barisan. Pergh.
Komander tu muka ketat gila. Hakalah. Nama pun komander. Aku pun buat
juga ah muka ketat. Then selection ni yang datang ada dalam 100 lebih orang.
First meeting haritu ada dalam 200 lebih do. Ramai blah sebab dorang main
mental malam tu. Aku takde malam tu and aku tak tahu apa jadi HAHAHA.

Ok dalam 100 lebih orang ni, seingat aku lah ada 60 lebih perempuan. 50
lebih lelaki kot. So untuk selection ni, ujian first, memang kena lari 2 round
uitm and untuk perempuan, diorang nak 40 orang je. Lelaki nak 30 orang.
So time lari tu wey, nak kata malu, taklah juga kot. Sebab dah biasa jog so
lantak pi lah orang nak cakap apa just orang tahu ah nama aku. HAHAHHAA.
Memang komander suruh tulis nama then pin kat baju. Aku letak nama
FATINI. Sebab letak nama tu, taknak orang tahu nama panggilan aku. Entah.
Alhamdulillah, aku pecah rekod sendiri tak berhenti,berjalan time jog tu.
Aku pecut awal-awal then aku maintain. Segalanya kuasa Allah kan.
Ada hikmah aku jog selalu. Dapat maintain stamina.

Masa lari tu aku fikir, come on, wey. Member dah tolong jawab online test
spa why not aku struggle untuk ujian kecergasan first ni. Masa nak sampai
tempat last tu, ada sorang komander perempuan ni jerit, "Go,Fatini!"
Ya Allah, aku rasa bersemangat gila! Alhamdulillah I DID IT!!! Aku dapat
8rd place! 8 out of 40/60. Bersyukur kepada Allah. Komander cakap official
result keluar hari Jumaat, 28/9/2018.

So tadi diaorang announce kat group CBK SIRI 17. Nama aku tersenarai!!
Alhamdulillah. AKU HAPPY GILA. Sedihnya, aku seorang budak part 2.
Lain semua budak part 1. Mai takde rezeki, tak tersenarai. So yeah! Tu je
aku nak cite. May Allah bless and ease everything!

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum Warrahmatullah Hiwabarakatuh and hye.
Komen apa yang terlintas di fikiran anda.
SILA TINGGALKAN LINK BLOG ANDA DI CBOX.
Kalau kat sini, tak perasan sangat . Aseef jiddan :)