Thursday, 31 October 2013

Mengapa COUPLE ?


                                                        


    Assalammualaikum  Warrahmatullahi Wabarakatuh .. Ehem,sihat semua ? Alhamdulillah..Ana dah start
       holiday..Rasa macam tak percaya,kan ? Cepat sangat masa berlalu..Kita ni pun hidup tak lama..
      Yelah , tak kira muda yang cun/macho atau tua berkedut kedut ,semua akan meninggal.Masanya?
                                                         Hanya ALLAH yang tahu !

             Tetapi ,kenapa ye bila rasa diri kita ni semua akan pergi , kenapa still dekat sangat dengan Zina ?

                             "Zina?Hishh,tk pernah aku buat bnda karut tu!Buat dosa saja!"

       Ehem! Couple tu menghampiri zina tahu? Still cakap couple tu bukan menghampiri Zina ? Hang baca ni :

Rainbow Bubbles                                                                 
"Dan janganlah kamu menghampiri zina ,sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan) " (Al Israa; : 32)                                                                                                                       

                 Dah tahu ? Tapi kenapa ? Kenapa masih nak menjalankan hubungan yang tak halal?
Kalau dah tak sabar sangat ,pergilah suruh si lelaki pujaan hati masuk meminang ?Walaupun hang cakap,  hang tak buat something , tetapi percayalah perlahan -lahan je benda tu cucuk-cucuk nanti .. Cuba
bayangkan kalau suatu hari , malaikat tarik nyawa time hang tengah bermaksiat ? Sia-sia saja nanti ..Lagi
satu , tak takut ke bila dah terlambat?

        Bila mana hubungan makin lama,makin jauh tersasar , akan errr .. Akan lahir bayi yang tidak berdosa?
ALLAH .. Nauzubillahiminzalik ! Hanya memberi nasihat .. Tolonglah tinggalkan benda tu semua sebelum
terlambat .Bila waktu dah terhenti , teman sejati hanyalah AMAL , bukannya sayang,darling hang tu ..

 *Aseef , kalau ayat terlalu kasar . Terasa? Alhamdulillah .. Hang masih ada Iman .. ALLAH Maha Penyayang lagi Maha Mengasihani . Bertaubatlah .. :)
             
Wallahualam ..



No comments:

Post a comment

Assalammualaikum Warrahmatullah Hiwabarakatuh and hye.
Komen apa yang terlintas di fikiran anda.
SILA TINGGALKAN LINK BLOG ANDA DI CBOX.
Kalau kat sini, tak perasan sangat . Aseef jiddan :)