Saturday 3 January 2015

2015 First Post *after giveaway*

SubhanaAllah Alhamdulillah Allahuakbar
Allahumma Solli Ala Saiyidina Muhammad Wa Ala Aali Saiyidina Muhammad
Assalammualaikum Warrahmatullah Hiwabarakatuh.

Before that, maaf tajuk post ni entah apa-apa. Haha. 
Cerita 31/12/2014 masih bersemadi di dalam ingatan. Cewah. Ayat class gitu.
Tarikh tu actually aku pergi sekolah and tolong cikgu untuk pendaftaran
pelajar form 1.
Aku : Kalau orang tanya kita form berapa, nak jawab apa eh?
Mina : Tahun depan form 4 lah.
Aku : Tahun depan tu esok wei. Senang cite tepat kul 12 tghmlm.
Mina : *gelak*

Nak cakap masa yang berlalu begitu pantas. Tahun 2014 bagi aku penuh
dengan keperitan. Semua perasaan yang bercampur aduk.

16 Mei 2014 - Arwah ayah pergi menghadap ilahi. Walaupun ada banyak
tanda yang menunjukkan arwah dah nak 'pergi',
 tapi aku masih sedapkan hati aku. Susah nak terima yang arwah ayah dah
 tinggalkan kami semua tapi kami tak boleh nak tolak takdir.
Air mata tak pernah kering. Memang semua orang akan menghadapi kematian,
 tapi aku tak sangka bila dapat tahu arwah ayah yang pergi
dulu. ALLAHU.



Hari yang arwah ayah pergi juga adalah hari di mana  peperiksaan pertengahan
tahun dijalankan. Alhamdulillah...Aku masih ada seorang wanita yang digelar
mama yang selalu membimbing aku. Adik beradik aku yang lain.
Kawan-kawan aku. Yang paling penting, aku ada ALLAH.
                                                                           Al fatihah untuk arwah ayah...



12 Disember 2014 - Mama menjalani pembedahan untuk membuang
ketulan di payudara. Walaupun ketulan tu bukan kanser tapi kami tetap risau.
Mama dalam bilik bedah lebih kurang dari pukul 5 petang sehingga 9 malam.
Bayangkanlah betapa risau dan takutnya kami menunggu. Alhamdulillah,
 semuanya berjalan dengan lancar.

22 Disember 2014 - Alhamdulillah... Akhirnya, setelah sekian lama
 menunggu, dapatlah juga aku lapangkan dada. Result PT3.
Walaupun tak banyak A, tapi aku bersyukur sebab still lulus. :D
Perjalanan masih jauh. I will try to study hard and smart. Yeah, inshaALLAH.
 Tahniah untuk semua batch 99. ALLAH bagi ikut apa yang kita usahakan.
Wallahualam. :)

Rasanya masih belum terlambat nak ucap Selamat Tahun Baru. Semoga
tahun 2015 lebih baik daripada tahun 2014, inshaALLAH.
Dan yang paling penting, sannah helwah untuk kekasih kita semua,
Nabi Muhammad SAW.



Allahumma Solli Ala Saiyidina Muhammad Wa Ala Aali Saiyidina Muhammad.



Semoga taubat, tarbiyah dan  hijrah kita diterimaNya.
Sama-sama kita usaha untuk mendekatkan diri kita kepadaNya dan
Rasulullah SAW, inshaALLAH.

                                                                                           Doakan aku, sahabat...








8 comments:

  1. ujian itu tanda kasih sygNya. Moga ayah awk ditempatkan dlm kalangan org2 yg beriman. Amin.. Al Fatihah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukran ingtkn kak :) Alhamdulillah..
      Allahumma Ameen.. :)

      Delete
  2. Assalamualaikum sis..

    saya suka dengan entry sis..
    banyak manfaat yg saya dapat .. :)

    ReplyDelete
  3. Ya Allah, banyak ujian tahun 2014 untuk awak. Moga awak tabah :')

    Al-Fatihah.

    ReplyDelete
  4. sabar ye nur.. sedih baca dugaan nur yg first sekali.. bila ayah nur pergi menghadap Ilahi.. tabah ye nur..
    selamat tahun baru.. semoga tahun 2015 lebih drpd tahun sebelum ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Smua org psti akn prgi tpi tu lh ... tk sngka bgitu cpat..
      Alhamdulillah dpt rsa ksih ayh, ada ssetengah org, tk prnah rsa pun dri kcil. InshaALLAH :)

      Delete

Assalammualaikum Warrahmatullah Hiwabarakatuh and hye.
Komen apa yang terlintas di fikiran anda.
SILA TINGGALKAN LINK BLOG ANDA DI CBOX.
Kalau kat sini, tak perasan sangat . Aseef jiddan :)